Atölye kompresöründeki sayıların anlamı

amerikali

Yeni Üye
Kompresörler şimdiye kadar basınçlı havayı çok kolay hale getiriyor. Ancak, hemen hemen tüm atölye kompresörleri 10 bar sağlarken, emiş ve dağıtım kapasiteleri daha karmaşıktır. Burada üreticiler, kulağa daha iyi geldiği için aslında tamamen anlamsız sayıları büyük rakamlarla cihaza yazmayı severler. Ve sonra, aslında çok zayıf olan bir kompresörün kendisinin ötesine geçmesine izin verebilecek, tamamen hafife alınmış bir tank var.




Make'dan daha fazlası



Make'dan daha fazlası



videonun transkripti

(Not: Yukarıdaki videoyu izleyemeyen veya izlemek istemeyen kişiler için hazırlanmış bonus içeriktir. Video parça bilgisi transkripte yansıtılmamaktadır.)


Basınçlı havaya sahip olmak için bir kompresöre ihtiyacınız vardır. Ve üzerlerinde yazılı olan tüm bu sayılar ve tarihlerle biraz kafa karıştırıcı olabilirler. Bunun her durumda ne anlama geldiği ve tipik maker projeleri için kompresörün ne kadar büyük olması gerektiği – bu videoda her şeyi açıklıyoruz. İyi eğlenceler!

Atölyede basınçlı hava süper faydalı bir şeydir! Her şeyden önce, aksi halde çıkarılmasının zor olacağı köşelerdeki kiri alır. Daha sonra zımba ve çivi tabancalarını çalıştırmak için de kullanabilirsiniz, bununla resim yapabilirsiniz ve örneğin kumlama, tamamen yeni olasılıkların kapılarını açar. Büyük planlarınız olmasa bile: Basınçlı hava, elektrikli süpürge robotlarını temizlemek için de son derece pratiktir.

Bir kompresör için en bariz değer, bar olarak ölçülen basınçtır. Bunu araba lastiklerini doldurmaktan biliyorsun. Böyle bir araba lastiği tipik olarak iyi bir 2 bara sahiptir ve kompresör bu 2 bardan daha fazla basınç sağladığı sürece hava doldururken lastiğe doğru akar ve onu pompalar.

Üreticilerin ilgi alanına giren kompresörler sözde düşük basınç aralığındadır ve 8 veya 10 bar basınç üretebilir, endüstriyel cihazlar elbette daha da fazladır. Ancak ev atölyesi için 8 ila 10 oldukça yeterli. Çoğu iş için basıncı zaten azaltıyorsunuz, örneğin benim püskürtme tabancam sadece 2-3 bara ihtiyaç duyuyor, bu yüzden kompresörde bunun için bir basınç düşürücü var, onu ayarlayabilirsiniz.


Bir sonraki değer, dakikadaki hava çıkışıdır. Ve şimdi iki bilgi var: Birincisi, giriş gücü. Bu size bir kompresörün daha sonra sıkıştırmak için ortamdan dakikada ne kadar hava emdiğini söyler. Bu değer basitçe hesaplanır. Ve sonra güç çıkışı var. Bu aslında kompresörün tahliye tarafında ölçülür. Standarda göre ölçülürse “Etkin Sevkiyat Miktarı” olarak adlandırılır. Bu, sıkıştırmadan sonra dakikada ne kadar havanın mevcut olduğunu gösterir. Kompresörlerde kayıplar meydana geldiği için bu basma miktarı her zaman hesaplanan emme kapasitesinden azdır ve bu kayıp kompresöre bağlı olarak boyut olarak değişir. Ne yazık ki, emme gücü, kompresör satıcısının megapikselidir: sayı çok az şey söylüyor, ancak kulağa hoş geliyor. Bu nedenle, alım gücü genellikle dağıtım miktarı değil, belirgin bir şekilde verilir. Kural olarak, bunlar teknik verilerde veya tip plakasında bulunabilir. Size “Etkili Teslimat Miktarı”nın verilmesi idealdir, bu durumda standartlaştırılmış ölçümdür ve bu nedenle kolayca karşılaştırılabilir.

Şimdi, tabii ki soru şu: Dakikada ne kadar havaya ihtiyacım var?! Evet – ne yapmak istediğine bağlı. İşte birkaç tipik kullanım:

Küçük bir çivi tabancası veya zımba tabancası, atış başına yaklaşık bir litre alır. Bir püskürtme tabancası için dakikada en az 100 litreye ihtiyacınız vardır. Basınçlı hava tahrikli rastgele yörüngeli bir zımpara dakikada en az 250 litreye ihtiyaç duyar ve kumlama sırasında gerçekten yoğunlaşır, dakikada 500 litrenin üzerine hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz ve ardından buna uygun güçlü bir kompresöre ihtiyacınız vardır. En azından teoride.

Sonuçta, sıkıştırıldıktan sonra havanın doğrudan alete yönlendirilmesi söz konusu değildir. Bunun yerine, önce bir tanka iner. Elektriğin aksine hava çok kolay bir şekilde depolanabilir. İşte bu yüzden neredeyse tüm kompresörlerin dahili bir tankı vardır, buradaki büyük şey budur. Hava sıkıştırmadan sonra oraya pompalanır ve havayı çıkardığımızda bunu bu tanktan yaparız. Şimdi bunun avantajları ve dezavantajları var.

Fayda ile başlayalım. Bu kompresör 10 bar üretebilir. Açarsanız depoda 10 bar olana kadar depoyu doldurur. Kompresör daha fazla basınç oluşturamaz, bu nedenle kendini kapatır. Şimdi havayı çıkarırsak, tanktaki basınç düşer ve yeterince düşerse, tankta tekrar 10 bar olana kadar otomatik olarak yeniden başlar.

Şimdi dakikada 200 litre etkili dağıtım hacmine sahip bir kompresörümüz olduğunu varsayarsak. Ve püskürtme tabancasıyla dakikada 100 litre alıyoruz, sonra kompresör tanktaki basıncı bizim hava aldığımızdan daha hızlı oluşturabiliyor. Bunun anlamı: Biz boyama yaparken, tankta kesintisiz boyama yapmaya yetecek kadar hava olduğu için kompresör dışarı çıkmaya devam eder.

Bir çivi tabancası bağlayıp her 15 saniyede bir çivi çakarsak dakikada sadece 4 litre taşıyoruz. Daha sonra kompresör, tankı yeniden doldurmak için yalnızca ara sıra devreye girer, bu nedenle çivileme için oldukça küçük bir kompresör yeterlidir.

Dakikada 250 litreye ihtiyaç duyan bir eksantrik zımparayı bağlasam ilk başta çalışır. Tankta dakikada 250 litre sağlayacak kadar hava var. Ama uzun sürmedi, çünkü kompresörümün deposunda sadece 50 litre var, bu da sadece birkaç saniye sürüyor. Daha sonra kompresör çalışacak ve depoyu doldurmaya çalışacaktı. Ama o bununla baş edemez çünkü ben 250 litre alırken o 200 litre dağıtıyor. Yani kompresörüm rastgele bir orbital zımpara makinesi için yeterli değil.

Öyleyse ve şimdi kum püskürtme tabancasına. Öğütücüden bile daha fazla GERÇEK miktarda havaya ihtiyacı var! Ama en büyük avantajı kumlama yaparken rahatlıkla biraz bekleyebiliyorum. Önemli değil, sadece bitirmem daha uzun sürüyor. Örneğin boya yaparken ara vermek istemezsiniz çünkü arada kompresör için bir dakika beklemek zorunda kalsanız bunu boyada görebilirsiniz.

Yani şimdi kumlama yapmak istersem, bunu kompresörümle yapabilirim. Ardından, depoda yeterince hızlı bir şekilde çıkarabileceğim kadar hava kalana kadar tekrar tekrar beklemem gerekiyor, ardından biraz kum püskürtme yapabilirim ve ardından tekrar kompresörü bekleyebilirim. Hızlı bir şekilde boşaltabileceğim depo ne kadar büyük olursa, deponun tekrar dolmasını beklemek zorunda kalmadan tek seferde o kadar uzun süre kum püskürtebilirim. Kulağa gerçekten sinir bozucu geliyor, ancak bunun küçük parçalar için bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta, kendinize önemli ölçüde daha büyük ve daha pahalı bir kompresörden de tasarruf etmiş olursunuz. Eski model arabaları restore etmediğiniz sürece, onları her gün kumlamazsınız.

Bu nedenle depo, kompresörün çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın hava akışının sabit kalmasını sağlar. Ve ideal olarak, depo ayrıca, depoda yeterli basınç olduğunda kompresöre biraz hava verir.

Ancak şimdi tankın dezavantajları da var. Çevre havamız da su içerir. Sıkıştırıldığında, bu su sıvılaşır ve tankın dibinde toplanır. Alt kısımda küçük bir tahliye tapası var ve suyu oradan tahliye edebilirsiniz. Siz de yapmalısınız çünkü aksi halde içinde sürekli su varsa tank içeriden paslanabilir. Ancak suyun tamamı depoda kalmaz, bir kısmı da damla şeklinde hortuma ve dolayısıyla aletimize gider. Motorlu testereyi temizlemem önemli değil, ama boyadığınızda havada su olmasını istemezsiniz. Ardından havadaki suyu alan ve ayrıca toplanan suyu tahliye etmek için bir tahliye tapası olan su ayırıcılar vardır.

Ancak, kompresörler artık sadece basınç ve dağıtım hacminden daha fazla özelliğe sahiptir. Örneğin hacim de bir sorundur. Ucuz kompresörler genellikle çok gürültülüdür.

ÇIĞLIK: “Genellikle isim levhasında da bulunur ve genellikle tankta da gerçekten büyüktür, çünkü bu ses seviyesinde KESİNLİKLE işitme koruması takmanız gerekir.”

Ve o zaman bile, kompresörle aynı odada olmayı garip buluyorum. Otomatik olarak her başladığında korkuyorum. Bu yüzden kompresörü yan odaya koyabilirseniz harika, benim durumumda atölyenin hemen yanındaki kazan dairesinde ve hortumu duvardan geçiriyorum. Atölyede kompresör soketini açıp kapamak için kullanabileceğim bir şalter var, bu yüzden atölyede kompresör beni rahatsız etmiyor. Alternatif olarak, fısıldayan veya sessiz kompresörler de vardır. Biraz daha sessizler, gerçekten iyi olanlar bir buzdolabından neredeyse hiç daha gürültülü değil. Ancak bu şeyler, aynı teslimat miktarını üreteceklerse, önemli ölçüde daha pahalıdır.

Bununla en önemli performans verilerini ele almış olurduk. Şimdi hala yağsız kompresörler ve yağlamalı kompresörler var. Yağsız olanlar genellikle yağlı muadillerinden daha gürültülüdür ve ayrıca biraz daha hızlı yıpranırlar. Ancak basınçlı hava yağsızdır ve yağ seviyesine dikkat etmeniz gerekmez. Yağlı kompresörler bu nedenle genellikle daha sessizdir ve daha uzun ömürlüdür. Ve havada her zaman çok az miktarda yağ bulunur. Pnömatik çivi tabancası gibi bazı aletler gerçekten bundan hoşlanır. Boya tabancaları ama yine değil. Ne tür bir kompresör kullandığınız önemli değildir: Daha sonra yağ ayırıcılar ile havadaki yağı filtreleyebilir veya örneğin çivi çakma makinesinin basınçlı hava bağlantısına bir damla yağ koyarak ekleyebilirsiniz.

Bu haftalık benden bu kadar, mutlu işçilik ve… sıkıştırma? Gelecek haftaya kadar! Hoşçakal!



(yom)



Haberin Sonu